Måndagens träning

publicerat i Träning;
Jag måste säga det igen; jag måste verkligen kämpa för att hitta motivationen och orken att fortsätta gå ner i vikt och att träna. Det är inte lätt, nej nej. Men jag tvingar mig, med ren viljestyrka. Och efteråt, efter gymmets 1 timmes aerobicspass, så känns det trots allt riktigt bra. Det är den känslan jag vill åt, men ibland är det motigt att hitta gnistan. Vårtrötthet? Jag vet inte. Men det är roligt att prova de nyinköpta kläderna jag har i garderoben. Prova olika kombinationer och se vilka kläder som passar ihop. Jag inser att jag har en hel del gamla kläder också, sedan flera år tillbaka, som passar jättefint och är i bra skick. Men jag har inte använt dem på länge. Ska jag göra mig av med dem? Det är nog så att jag är illa tvungen att decimera antalet plagg, det är så fullt i garderoben nu att det är svårt att hitta där.

Taggar: 50 plus, kläder, garderob, aerobicspass, vårtrötthet, gymmet, motivation, gå ner i vikt, träning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av heidi:

Tack för tipset, superbra behöver ett par nya dojor och det är ju alltid ett plus om man känner sig snygg i dem! Haha! :-D

Mysig blogg också, inspirerande som tusan! Pepp! Fortsätt kämpa! :-D

Svar: Tack Heidi! Alltid plus om man har möjlighet att känna sig det minsta snygg! :)
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Jenny - 2xlblog:

Förstår hur du känne dig. JAg hade en motivationsdipp före jul och fick hjälp av minhälsorådgivare Ulrika att hitta tillbaka. Hennes tips vara att helt enkelt låta mig tycka att det vara OK med lite bristande motivation under en period och att tro på att den skulle komma tillbaka. Det gjorde den :)
Om du tappat sugen i Pulspassen är mitt tips att be någon i personalen att visa lite nya övningar- det kan vara en bra kick! Ha det gott! Kram

Svar: Ja, det var ett bra tips! Tack! Jag behöver så mycket peppning nu, förstår inte varför det ska behöva vara så svårt? :)
Mezooka

Kommentera inlägget här :