Tre veckor nu med 5:2

publicerat i 5:2 metoden, Mat och dryck;
Tredje veckans summering: hur har det gått?
 
jag tror att det här fungerar bra på mig. Det ÄR lätt att fasta, lättare än jag trodde. 
 
Så här äter jag en fastedag:
 
frukost: en näringsdryck 200 kcal, kaffe med en skvätt ekologisk lättmjölk
lunch: 5 dl ekologisk grönsaksbuljong samt vatten (ger 35 kcal)
Ca kl 16: 5 dl ekologisk grönsaks- eller kycklingbuljong (35 kcal), kaffe med lite ekologisk mjölk i
middag: en näringsdryck, valfri smak, 200 kcal
 
Detta ger ungefär 500 kcal ganska jämt fördelat över dagen. Till allt detta dricker jag bubbelvatten som jag gör i sodastreamern. Ofta när jag känner suget räcker det att dricka ett glas med bubbelvatten och så försvinner suget, perfekt!
Denna lärdom har jag förstås tagit till de andra dagarna också. Man behöver inte alltid äta något när man känner suget. Suget kan faktiskt handla om att man egentligen är törstig!
 
Nu tycker jag också att jag har fått bra rutin när det gäller att motionera! Appen Runkeeper och FunBeat hjälper till  eftersom man kan följa hastighet, kaloriförbrukning mm. 
 
 

Taggar: 5:2, viktminskning, träning, jogging, femtiofyllda, femtioplus, 50plus, mathållning;

Kommentera inlägget här :