Var inte så hård mot dig själv!

publicerat i Viktminskningen;
 
Jaha, nu har vikten stått still en hel vecka. Anledningen? Jo, jag åkte till London med min äldsta dotter och mitt äldsta barnbarn på femton år. Det var supermysigt att få vara med dem och umgås så många dagar dagar i sträck (5 dagar). Vi var på Madame Tussaud och tittade på dessa konstverk till vaxdockor, vi åkte dubbeldäckare, vi åkte till Piccadilly circus, Carnaby Street och oj vad vi shoppade på Primark! Massor av härliga fina kläder som man inte hittar i Sverige. Jag var tvungen att köpa en resväska till som jag fyllde med alla dessa inköp och vi var spända om vi skulle klara Ryanairs hårda viktgränser på väskorna när vi skulle hem. jo, det gick bra, hade till och med lite marginal, hade kunnat köpa ännu mer... Ha ha!

Men mathållningen då? Nej, de fyra dagar jag var där klarade jag egentligen frukostarna bäst, åt sockerfri müsli tillsammans med fettfri journalist, ett kokt ägg, lite frukt och så kaffe förstås. Så där gick det bra. Någon lunch gick bra också med sallad och frukt. Men de andra måltiderna åt vi på Pizza Hut. Det blev panpizza, lamslagne och italiensk pizza. Man ska inte skylla ifrån sig men det var barnbarnet som valde matstället och jag tyckte att det hade varit jobbigt för alla om jag skulle ätit på något annat ställe. Så blev det. Väl hemma har jag återgått till min strikta Itrim-diet, och nu efter en vecka börjar vågen återigen att peka neråt.
Det är just det som är en lärdom, att man ska komma igen! Inte ge upp 'bara för att man har felat några dagar'! Bra för mig. För vad gör det i det långa loppet om jag åt lite mer än jag skulle i London, när vi i övrigt hade det så trevligt och kul?

 
Väskan jag köpte!
 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av DG:

Snygg väska!
Borde också börja ,med viktminskning haha

Svar: Håller man på med motion som du uppenbarligen gör, så behöver man oftast inte tampas med viktproblem. Tack för att du tittade in här! :)
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Line:

Så härligt att få tid med sina nära och kära men var det inte svårt att återgå till striktdiet sen?
Jag är nog sådan att allt ser jag som ett misslyckande som inte blir som jag tänkt från början, jag är för hård mot mig själv enl min man

Svar: Jag hade dåligt samvete redan när jag överskred gränsen, men visst var det motigt att återgå till den strikta dieten. Å andra sidan, vad hade jag för val? Att börja äta okontrollerat igen som förut och bli tjock igen? Nej, det ville jag inte, så det var "bara" att fortsätta mitt Itrim-program...
Mezooka

Kommentera inlägget här :