Mina måltider idag

publicerat i Viktminskningen;
Jag har ett jobb som innebär att jag reser mycket och bor tidvis på hotell. Det är mycket svårare att hålla sig till en vettig mathållning, så jag är väldigt tacksam att det finns näringsbars, min räddning sådana här dagar. 
 
Idag har mina tre måltider sett ut så här:
 
frukost på hotellet; ca 1 dl fil, 1/2 dl havregryn/müsli-blandning, några russin och torkade fruktbitar i filen, ett kokt ägg, en skiva mörkt "fröbröd" (inget fett på!) med en skiva kalkon, gurka och paprika, två koppar kaffe 
 
lunch; 2 st Itrims Balancebars med raspberry och chococrisp smak (130 kcal/styck)
 
middag; ugnsstekt kycklingfilé med lök och zucchiniskivor, resten av tallriken bestod av sallad med rödlök, champinjoner, gurka, tomater, rivna morötter och fetaost. Ett stort glas isvatten till.
 
Egentligen ska jag äta fyra måltider om dagen för att slippa känna hunger, men just idag blev det inte så och jag led inte heller. 

Taggar: 50 plus, Balancebars, hotellfrukost, Itrim, bantning, måltidsordning, mathållning, viktminskning;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Intressant det där med hunger för jag slutade känna hunger när jag slutade äta var tredje timme. jag trodde inte på det själv riktigt för jag älskar att äta och älskar att laga mat men periodisk fasta passar mig kanonbra!
http://coltingblogg.com/2013/01/09/antligen-har-korttidsfastan-slagit-igenom/

Svar: Intressant det där, ska sätta mig in det där. Men just nu funkar mitt Itrim-program så himla bra så jag är nöjd! :)
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Siri:

Tack för den fina kommentaren! Det är inte lätt att gå ner i vikt, det vet nog dom flesta som en gång verkligen försökt :) För mig handlade det om att hitta strikta matrutiner då jag varje dag vet när jag ska äta och hur mycket jag ska äta, tråkigt men sant. För just som du skriver om i din blogg, så är det är extremt svårt att hinna få in alla måltider + träning när man har så mycket annat att tänka på och göra under dagarna.

Men lycka till med hälsan och vikten!
/Siri

Svar: En viktnedgång på flera kilo är svårare, speciellt ju närmare man kommer sin idealvikt. Jag som har ca 4 kg kvar nu upplever att det går i snigelfart nu. Det gäller att hålla upp motivationen. Tack för att du besökte min blogg! :)
Mezooka

Kommentera inlägget här :