Belöningar

publicerat i 50+ mode, Viktminskningen;
Alla människor behöver belöningar. Varför? Jo, det är motivationshöjande. Motivationen ökar när vi strävar efter ett mål, och en belöning på vägen till målet ökar chansen för att vi ska nå dit vi vill.
 
I mitt fall handlar det om att nå min drömvikt. Jag har nått ett delmål, att gå ner tio kilo. Det tycker jag är bra gjort, men givetvis har jag fått jobba för det. Det var inte gratis. Vägen har varit kantad av tvivel, hopp, otålighet, glädje, bakslag och jävlaranamma. Men jag lyckades! Fem kilo till är målet till drömvikten där jag sedan ska stanna.
 
Jag belönade mig själv med nya träningsskor. Beställde de här Reebok-skorna dem från nätet, Sportamore.se. Smidigt och snabb leverans. Underbart lätta och sköna, och mycket snyggare än mina förra. Det ska bli ännu roligare att gå till gymmet nu!
 
 
 

Taggar: viktminskning, bantning, banta, träningsskor, sportamore, drömvikt, motivation, motivationshöjande, belöning, delmål;

Kommentera inlägget här :