Grymt aerobicspass

publicerat i Träning;
Jag kände mig rätt trött och håglös efter jobbet. Kände verkligen ingen ork att ta mig till gymmet. Men se där, jag fick plocka fram min motivation, min målbild. Mitt mål är ju att komma i form, att ha en sund och bra ämnesomsättning, att snart kunna springa en mil. Jag måste motionera helt enkelt. Ja, då är det bara att ta sig samman, kolla gymmets schema och se vilka pass de hade idag. Aerobics. Jag älskar aerobicspass. Jag glömmer bort allt annat, man gör koncentrerat sina koreograferade rörelser, musiken dunkar och det blir nästan suggestivt. Lollo som instruktören heter, kör grymma pass där man på slutet av passet får nära-döden-upplevelser genom hennes combat-liknande styrketräning. Där får armarna, benen, mage och rumpa jobba så hårt att musklerna smärtar av för mycket mjölksyra. 
En timmes aerobicspass och efter dusch känner jag mig fylld av energi och musklerna känns behagligt genomkörda. Det är ett bevis nog att det är värt att försöka hitta motivationen när det känns motigt.
Heja på er alla glada motionärer!

Taggar: jogging, aerobics, gym, motion, instruktör, muskeljobb;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sofia Nilsson:

Hej!
Ser bilden du och får direkt en känsla av E-tuna. Kan detta stämma?

Svar: skarpsynt Sofia! Har du någon anknytning till E-tuna? :)Tack för att du tittade in och lämnade kommentar, det uppskattas!
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Sofia:

Jag är född och uppväxt i E-tuna, så nog känner jag till staden. Har även tränat på Forever.

Svar: Ha ha, då förstår jag! Ja, Forever är bästa gymmet i den här stan! :)Det är svårt att göra kommentarer på din blogg via Västerviks tidning, de kräver att man skaffar inloggning med lösenord och grejer, lite onödigt krångligt tycker jag... Har du åtkomst till din blogg på annat sätt än via den tidningen?
Mezooka

Kommentera inlägget här :