Klädinköp

publicerat i 50+ mode;
Jag har gått ner så mycket i vikt att det är nödvändigt med klädinköp. Nu gäller det att hålla huvudet iskallt så att jag inte bara tar första och bästa. Det gäller att tänka mer långsiktigt.
Frågor som jag måste besvara är:
 
Vad passar en kvinna som fyllt femtio?
Var, när och hur ska jag använda plagget?
Passar plagget ihop med mina övriga kläder?
Vad får det kosta?
 
Jag har alldeles för ofta gett efter för impulsköp och blivit attraherad av skyltfönsterkompositioner på trådsmala dockor. Helt missvisande och har jag köpt ett sådant plagg har det många gånger fått hänga kvar i garderoben. Sådana plagg, trots eventuellt reapris, blir på tok för dyra om de inte används!
 
Det är nog bättre att köpa mer sällan men då i stället satsa pengarna på dyrare kvalitetsplagg som blir ens älsklingar. Som känns riktigt riktigt bra redan i provhytten. Inte så som det ofta har blivit att jag tänkt att ja ja, jag får väl vika upp byxbenen eftersom dessa byxor är för långa eller oj, urringningen är nog lite för vid men det gör väl ine så mycket och liknande tankar. Bort med sådana kläder! Direkt. Om det inte känns heltigenom bra så häng tillbaka dem och köp dem INTE!
 
Sedan det där med att ha fyllt femtio. Jag ÄR ju inte en tonåring precis längre. Många kläder säljs med tanke på yngre människor, men det finns ju folk som har passerat den första halvan så att säga. Var hittar jag kläder till mig? Jo men visst finns det sk tantbutiker, och åh ja, visst har jag tittat in i sådana och till och med hittat något användbart där, men nej, känns lite som att MIN butik är INTE en tantbutik.
 
Vad ska jag tänka på vid val av kläder med tanke på åldern? Jag har kommit fram till att de ska vara bekväma. Det ska inte vara stora urringningar. Byxorna ska inte vara för låga i midjan. Inte för skrikiga färger.
Fast å andra sidan: jag gillar färger. På sommaren vill jag inte ha en t-shirt med för liten halslinning. Byxor med låg midja kan vara de snyggaste byxorna.
 
Nu har jag i alla fall köpt dessa ursnygga Kuyischi Linda Broken jeansen, och visst är de lite låga i midjan, men kvaliteten är underbar, de sitter bra och passar tillsammans med vad som helst, kavaj, linne, oversized tröja. Riktigt klassiska och snygga är de, eller vad tycker ni:
 
 
Dessa jeans finns att köpa hos bl a Nelly.com
 

Taggar: medelålder, femtioplus, 50plus, 50+, medelåldersmode, Itrim, viktminskning, hälsa, motion;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Riktigt snygga jeans!!

Svar: ja visst är de! Lite tajta så de tillåter ingen viktökning i alla fall! Ha ha! :)
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Jenny - 2xlblog:

Supersnygga!

Svar: Mmm, så roligt att kunna klä sig i mer "normala" storlekar nu, jag njuter verkligen varje gång jag tar på mig dem! :)
Mezooka

3:e kommentar, skriven , av Jenny - 2xlblog:

Att överhuvudtaget kunna handla i en "vanlig" butik var ju en kick utan dess like :)

Svar: För mig är det här med normalvikt så nytt så jag får nästan hålla mig borta från klädaffärer - för att inte bli shop-a-holic... ;)
Mezooka

Kommentera inlägget här :