Träningen

publicerat i Träning;
Det är märkligt när jag tänker hur jag tänkte, eller egentligen inte tänkte kring träning när jag var yngre. Jag tillhör den generationen för vilka det inte var så vanligt att hålla på med olika slags träning som ung som man gör idag. Min pappa var dock en förebild och han gav sig ut för att jogga någon gång i veckan. När jag bodde hemma och var runt tretton-fjorton år så uppmuntrade han mig att hänga på vilket jag gjorde ibland. Men det var mer sporadiskt och sedan kom andra intressen såsom killar i vägen och det där rann mer eller mindre ut i sanden.
Jag åkte dock en del skidor på längden på vintrarna, det gillade jag mycket. Och sedan när jag fick hund blev det en del skogspromenader och ibland sprang jag lite med min lilla hund. Men det var allt.
 
Sedan följde en period på nästan 20 år då jag inte motionerade alls. Så hemskt nu när man tänker efter. Det hade varit så värdefullt då. Nåja, det hände sedan något som gjorde att jag ändrade mig. Läs om vad det var i morgondagens blogginlägg!
 
 
Skogar ger mig styrka

Taggar: 50 plus, skogspromenad, träning, Milon, Itrim, viktminskning, hälsa, löpband;

Kommentera inlägget här :