10 kg ner på 12 veckor

publicerat i Före- och efterbilder, Viktminskningen;
Det är så fantastiskt med den här viktnedgången, men samtidigt så ruggigt när jag tänker att jag hade tillåtit mig att gå upp så mycket i vikt, så känslorna är blandade. Jag har tagit bilder på mig själv varje vecka, framifrån, från sidan och bakifrån. Det var verkligen inte roligt att fotografera sig själv de första veckorna, men jag gjorde det i alla fall för att kunna jämföra och ha kvar som avskräckande exempel. Egentligen borde man ha en sån där tjockis-bild på sig själv på kylskåpsdörren som en påminnelse... "vill du bli så här igen?" Svaret är ganska givet...
 
Jag är ju inte riktigt klar ännu med viktnedgången utan har fem kilo kvar att jobba bort. Det gör jag med Itrim-metoden, äter god mat men mindre portioner och motionerar mycket. Itrims devis är ju mat-motion-motivation. Man jobbar med alla dessa delar, som innehåller så mycket.
 
Jag lägger upp den här bilden för att den kanske kan inspirera någon annan att göra likadant. Det lönar sig, och resultatet är det bästa; man mår så mycket bättre! Kram på er alla!
 

Taggar: 50 plus, BMI, viktminskning, före- och efterbilda, bantning, tio kg ner,, viktnedgång, Itrim;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Y A S M I N E:

> Haha, vilken tur att du hittat något du tycker om!
Tack, kul att du gillar dom :)
Vi ska se till så att hon tränar och blir återställd så snart som möjligt Kram

Du ser mycket lyckligare ut nu måste jag säga, bra jobbat!

Svar: Tack för dina gulliga ord! Jag ser det själv på bilderna att ansiktsuttrycket är en helt annan människas... och ja, jag är lyckligare nu... :)
Mezooka

2:a kommentar, skriven , av Sofia Nilsson:

Va härligt, starkt jobbat! Jag kör också på den modellen att äta mindre och motionera mer. Livet blir inte så tungt av det som det annars kan bli om man enbart går på pulver eller hård diet.

Svar: Du har rätt, lättare och mer naturligt att äta men mindre portioner... men jag började denna diet faktiskt med tre veckors "pulverdiet" för att få en kickstart. Tack för att du tittade in här! Det glädjer mig! :)
Mezooka

3:e kommentar, skriven , av Åsa:

WOE duktogt, vad är dina tips att gå ner så snabbt.

Svar: Tack Åsa! Jag går på Itrim och är fruktansvärt envis och otålig av mig... ha ha... men de tre första veckorna kickstartade jag med soppor och drycker enligt VLCD (very low calory diet, ca 600 kcal/dag) och sedan har jag kört med Itrims mat och även vanlig mat men mindre portioner. Samtidigt har jag tränat på gymmet 3-4 ggr i veckan. Itrims filosofi och support är ovärderlig hjälp för mig! :)
Mezooka

4:e kommentar, skriven , av Jenny - 2xlblog:

Härligt! Du ser verkligen jätteglad ut :)

Svar: Tack gulliga du! Jag ÄR verkligen gladare nuförtiden och har mera ork!
Mezooka

5:e kommentar, skriven , av Anonym:

Å så snygg du är och vilken skillnad och grattis till minskningen :)

Hur gjorde du för att att ta beslutet att nu nu kör jag och för att välja metod!

Jag vill men är som jag aldrig lyckas

Svar: Tack gulliga du! Jag var i någon slags förnekelsefas en längre tid, ville inte väga mig till exempel. Till slut fick jag nog, jag stod inte ut med min spegelbild, ha ha! Hade en arbetskollega som hade nått fina resultat på just Itrim så det jag ville testa deras metod efter att jag läste mer om dem på nätet. Det har jag inte ångrat! Nu lyckas jag och tänker behålla mina nya sunda vanor. Du verkar också vara på g. Hoppas du får inspiration till förändringar! :)
Mezooka

6:e kommentar, skriven , av Line:

Förlåt var jag som skrev 5e kommentaren och missa och fylla i vem jag är, var inte meningen att bli anonym så där

Svar: Ingen fara alls kära du! :)
Mezooka

7:e kommentar, skriven , av Livsvågen:

Gratis! Vad fin du är det strålar om dig :)

Svar: Tack, vad snällt av dig att kommentera! Jag känner mig så mycket starkare och har mer energi numera. :)
Mezooka

8:e kommentar, skriven , av Livsvågen:

Skulle stå Grattis! ;)

Kommentera inlägget här :