Första veckan med 5:2

publicerat i 5:2 metoden, Träning;
Första veckan med 5:2 metoden, dvs äta normalt 5 dagar och fasta 2 dagar, gick över förväntan! Jag fastade tisdag och torsdag. Det här kommer jag att fortsätta med tills vidare. De dagar jag äter normalt har jag ätit enligt Itrims handflatemodell förutom på helgen som det har blivit lite mer, jag har till exempel druckit vin till maten och ötit choklad till efterrätt. Frågan är om man förstör den goda effekten?
 
Jag tror att allt handlar om förhållandet kalorier in - kalorier ut. Tittar man då på hela veckans konsumtion, motion så ser det dock rätt bra ut. Undersökningar visar att de som håller på med den här 5:2 metoden tenderar att äta mindre även på sina ätardagar. Än så länge är det svårt att säga hur jag äter eftersom det har bara gått en vecka, men vi får se hur det ser ut på längre sikt!
 
ikväll tog jag en liten joggingrunda trots att jag inte var jättemotiverad. Efteråt dåkändes det ljuvligt och jag ångrar definitivt inte att jag gav mig ut! Det är lite kul med Runkeepers app, man kan förutom en massa andra intressanta uppgifter se även hur många kalorier jag har förbrukat. 220 kalorier minus, inte illa! 
 
 

Taggar: 50 plus, 5:2, viktminskning, träning, jogging, femtiofyllda, femtioplus, 50plus, mathållning;

Kommentera inlägget här :